Saturday 17 October 2015

ISBIR..

Assalamualaikum..sobahul khair..

hihi..hepinya rasa hari ni..awatnya?sebab cek berjaya mendelete semua pos-pos cek kat blog lama..sebelum ni, dah puas cek try log in balik ke akaun blog cek yg lama tu..tp frust giler..sebab yahoo tak dapat detect email yang cek guna..Tapi alhamdulillah lepas doa..doa..dan doa..dan mintak bantuan seorang sahabat yang cek kenaii di FB, cek dapat log in balik guna email yang sebelum ni takleh detect tu..Allahuakbar,what a miracle!
*jazakillah khair ukhti Qurratul Qalbi

okeh..hari ni cek nak share pasai kata-kata yang cek dapat daripada seorang hamba Allah ni..saudara Mohd.Rizal Hassan

suka dengan kata-kata beliau..very inspiring! meh baca meh

We are often tempted to say something when we are frustrated about something or someone.
PAUSE
BE PATIENT
CHOOSE YOUR WORDS
BE POSITIVE

so sahabat sekalian, meh kita pakat muhasabah diri..bila kita ada masalah, rasa geram..stress kat tempat kerja ka..bosan dengan perangai colleague yang tak habis-habis duk mengumpat pasal kita, be positive..jangan nak cepat melatah noh

Allah tak bagi ujian tu saja-saja kat kita..tapi tak lain dan tak bukan, Allah nak tengok sejauh mana tahap kesabaran kita..Saya pernah terbaca kisah tentang Saidina Ali..beliau sangat gelisah kalau dalam masa 7 hari tidak dapat ujian daripada Allah, beliau akan rasa amat gelisah.
kenapa? 
Rasa macam Allah dah tak pandang beliau, tak sayang beliau. 
Kita pulak?
Tak nak ujian yang berat-berat. kalau boleh tak nak ujian langsung. Allahu, kalau macam tu, tanya pada diri : "Layak ke aku ke Syurga kalau macam ni?"
*Nangis


*yang menulis ni, please take note okeh!

#LET'S MUHASABAH DIRI..PECUT MENUJU REDA ILAHI




No comments:

Post a Comment